sobota, 19 września 2015

Czas Żniw #9


"Czas żniw" jest to powieść fantasty, którą napisała 23 letnia Samantha Shannon (gdy pisała "czas żniw" miała 21 lat). Autorka stworzyła bardzo specyficzny świat, mimo jej młodego wieku książka jest dobrze przemyślana i świetnie przedstawiona.                                                                                                                                                                                                                      Opis:                                                                                         Rok 2059. Dziewiętnastoletnia Paige Mahoney pracuje w kryminalnym podziemiu Sajonu Londyn. Jej szefem jest Jaxon Hall, na którego zlecenie pozyskuje informacje, włamując się do ludzkich umysłów. Paige jest sennym wędrowcem i w świecie, w którym przyszło jej żyć, zdradą jest już sam fakt, że oddycha.                                                                                                              Pewnego dnia jej życie zmienia się na zawsze. Na skutek fatalnego splotu okoliczności zostaje przetransportowana do Oksfordu – tajemniczej kolonii karnej, której istnienie od dwustu lat utrzymywane jest w tajemnicy. Kontrolę nad nią sprawuje potężna, pochodząca z innego świata rasa Refaitów. Paige trafia pod protektorat tajemniczego Naczelnika – staje się on jej panem i trenerem, jej naturalnym wrogiem. Jeśli Paige chce odzyskać wolność, musi poddać się zasadom panującym w miejscu, w którym została przeznaczona na śmierć.                                                                                                                                                                                                                         Czas Żniw jest dziełem wyjątkowym. Samantha Shannon to młoda pisarka o ogromnych ambicjach i imponującej wyobraźni, która w swej debiutanckiej powieści stworzyła niezwykle sugestywną i inteligentnie skonstruowaną wizję świata.

Recenzja :

Prawie każdy kto próbuje opowiedzieć o czym jest ta książka nie wie od czego zacząć. Ja również miałam podobny problem, próbowałam opowiedzieć koleżance, ale zaplątałam się tak strasznie, że lepiej by było gdybym powiedziała "przeczytaj, zobaczysz". Ale jestem osobą która musi się szybko z kimś podzielić wrażeniami i często wychodzi tak, że nikt nie wie o co mi chodzi . No ale koniec, moich historyjek zacznę więc na nowo przeżywać historie Paige Mahoney, bohaterke z którą strasznie się zżyłam. Uwielbiam postacie takie jak ona, czyli odważne, szalone, nie bojące się niczego powiedzieć. Paige jest dziewczyną, która włamuje się do umysłów, jest sennym wędrowcem oraz jednym z członków siedmiu pieczęci, a jej szefem jest Jax Hall . Dziewczyna jadąc tramwajem zostaje zaatakowana, ale dzięki swojemu darowi udaje jej się ujść cało. Na nieszczęście okazuje się, że dziewczynę ścigają ludzie z kolonii karnej- Oksfordu. Kiedy dziewczynie nie udaje się uciec zostaje tam przetransportowana. Tam zostaje jej przydzielony Naczelnik. 
Czy Kolonia Szeol I  okaże się dla Paige czymś strasznym i czy  będzie to kolejne "Czas żniw" ?

Ocena : 

9/10 - okładka

Bardzo mi się podoba, wydaje się prosta i zwykła ale mam do niej taki sentyment, oprócz tego jest gruba a ja uwielbiam grubaśne książki, więc tu ma u mnie dodatkowego plusa .

10/10 -Fabuła

Bez dwóch zdań nie czytałam jeszcze tak dobrze napisanej ksiązki przez tak młodą dziewczynę. Bardzo mi się podoba jej styl, ponadto z tyłu książek znajduje się słowniczek i słowa WYMYŚLONE i stworzone przez autorke. To co ona zrobiła jest po prostu GENIALNE. W tej książce każdy znajdzie coś dla siebie. 

10/10 - Bohaterowie 

Uwielbiam Paige i jej charakter, uwielbiam też Naczelnika jest cudowny !!! Przepraszam, że na was krzyczę ale no uwielbiam! <3 Oprócz tych dwóch nie mam żadnych zastrzeżeń do reszty każda postać miała w sobie coś co mnie przyciągało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz