niedziela, 20 września 2015

Gra o tron #13

George R.R. Martin, czyli najwybitniejszy i najlepszy jak do tej pory mój autor, który stworzył i wykreował genialne postacie i świat w powieści "Gra o tron".

Opis: 
W Zachodnich Krainach o ośmiu tysiącach lat zapisanej historii widmo wojen i katastrofy nieustannie wisi nad ludźmi. Zbliża się zima, lodowate wichry wieją z północy, gdzie schroniły się wyparte przez ludzi pradawne rasy i starzy bogowie. Zbuntowani władcy na szczęście pokonali szalonego Smoczego Króla, Aerysa Targaryena, zasiadającego na Żelaznym Tronie Zachodnich Krain, lecz obalony władca pozostawił po sobie potomstwo, równie szalone jak on sam. Tron objął Robert - najznamienitszy z buntowników. Minęły już lata pokoju i oto możnowładcy zaczynają grę o tron...



Recenzja: 
Najbardziej w książce podobają mI się stworzeni bohaterowie, każdego wyróżnia coś innego i z każdym mocno się związujemy. Cenie w książkach to kiedy potrafię zżyć się z bohaterem/bohaterami, ponieważ trudno mi jest później o niej szybko zapomnieć. Przed książką miałam za sobą już dwa odcinki tej serii, ale postanowiłam, że chcę pierwsze przeczytać książkę, aby później móc ocenić serial. Oczywiście kiedy skończyłam czytać zabrałam się za serial i znów głupio się przyznawać, ale książka o wiele bardziej mi się podobała niż serial, a jest on bardzo popularny, bo z tego co się orientuje znajduje sie na 1 miejscu w rankingu seriali na filmwebie. Ja oczywiście bardziej cenie książke niż serial ( wiadomo) bo to co w tej książce zrobił George R.R Martin to się po prostu w głowie nie mieści, uwielbiam go za to. Nie będę się w tej recenzji za bardzo rozdrabniać bo książkę trzeba po prostu przeczytać i pochłonąć ją. Polecam każdemu tym co oglądali serial i tym bardziej tym którzy nie zapoznali się z twórczością tego cudownego pisarza. Myślę, że motyw 'Gry o tron" jest większości znana, więc od siebie dopisze jeszcze tylko tyle, że nie znałam takiej książki która wywołałaby u mnie aż tyle emocji . Coś wspaniałego !

OCENA: 

10/10 - okładka 
Ta ocena z tą, iż ja mam książkę z twardą okładką i jest przepiękna ! Nie dość, że ubóstwiam książki z twarda okładką to ta ma pewien klimat, który przyciąga czytelnika aby ten zagłębił się w lekturę. Może nie jestem jedyna osobą która jeżeli chce kupić i przeczytać książkę najpierw co robi to patrzy na okładkę, a następnie na opis. Z tą książką nie było do końca tak, że najpierw okładka potem opis, ponieważ i tak mniej więcej wiedziałam o co będzie chodziło . 

11/10 - Fabuła 
Świat jaki stworzył George na prawdę nie mieści się w głowie, to jest wszystko tak genialnie napisane.. ! Naprawdę przeczytajcie, bo jest warta wszystkiego. 

11/10 -Bohaterowie 
Każdy bohater jest dopracowany z ogromną szczegółowością, każdy różni się charakterem, każdy w jakiś sposób związuje się z czytelnikiem, każdy znajdzie coś dla siebie. Tu nie można mieć zastrzeżeń do żadnego z wykreowanych bohaterów. 

CYTATY: "Strach tnie głębiej niż miecze."

"W grze o tron zwycięża się albo umiera. Nie ma ziemi niczyjej."

"Bardzo pouczające jest patrzeć na ludzi nieświadomych tego, że ktoś ich obserwuje. Nigdy nie wiadomo, czego można się dowiedzieć."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz